Tiden bara rinner iväg.

Nu sitter jag här, i Linas poolhus, och det är redan torsdag. Känns overkligt att jag bara har en dag kvar. Tiden kan som bekant inte styras eller på något sätt påverkas men oj, vad jag gärna jag skulle vilja kunna påverka den. Sakta ner lite när det behövs och skynda på lite när man vill. Snacka om makt.


Veckan som gått har varit helt underbar. Igår förmiddags var jag, Susanne och Lina inne i San Francisco, där vi levde ut turistandan i oss. Kameran i högsta hugg och alla sevärdheter skulle besökas, tycker vi lyckades väldigt bra. Korten vid pier 39, vid Golden gate bron, i det så välkända och branta backarna och med spårvagnarna inne i stan blir bilder som gör att jag kan känna lite lugn. Som gör att jag kan få visa vad jag varit med om den här korta veckan. Jag förstår verkligen att Lina har haft det bra, vilken stad! Jag är fortfarande helt uppspelt över allt jag har fått se. Fick mer smak, definitivt. Vid 2 tiden var Lina och Sanna tvungna att ta tåget, eller bart som det heter, tillbaka hem, jag stannade kvar själv i storstaden och shoppade lite. Vågade dock inte gå så långt ifrån tåget, utan mobil, nummer eller någon som helst kunskap av staden så är man ganska hjälplös. Fast jag klarade mig bra, mötte upp Lina vid Lafayettes tågstation som bestämt vi 19.30, därefter blev det tacokväll hos Susanne.  

    I måndags var vi på ett Tivoli som heter Six Flags, åkte karuseller, lite vassare än de där hemma måste jag tillägga, och hade det allmänt trevligt. På kvällen kom Camilla över och vi satt i bion och såg på film. Under filmens gång hade Camilla lyckats övertala mig att följa med henne ut och ta en öl, Lina och Sanna var dock inte lika sugna. (En chock att Sussie sa nej.) Lina och Susanne skjutsa in oss till Walnut Creek där vi hittade en liten bar, hur mysig som helst. Slutade med att vi liftade hem med några främlingar, riktigt rolig kväll. Älskar spontant och oplanerat, ibland borde jag lägga till.

     Tisdagen blev en lugn dag vid poolen. Lina gjorde lite läxor och började jobba vid 2, jag chillade och lekte lite med barnen. På kvällen drog jag och Sanna iväg för att köpa Ipod, det gick sådär, de färgerna vi ville ha var slut så vi åkte bittra därifrån med inte mer än en Cola som inköp. På kvällen åt vi lite mat ifrån Panda, riktigt god thaimat, för att sedan titta på Heartbreak Hotel i bion.


Idag är det som sagt torsdag och jag vill verkligen inte hem, funderar på att missa planet och åka med Lina, Susanne och Camilla till Miami istället. Dom tyckte att det verkade som en bra ide. Får se hur jag gör. Och ni där hemma, apropå uppdraget, måste hon vara full?! Jag missade helt och hållet det i lördags nämligen. Update om torsdagen och fredagen kommer antagligen när jag kommit hem. Love your Thai


Kommentarer
Postat av: Frisken

Nej hon behöver inte vara full, bara hon gör det med känsla! Men det tvivlar jag inte på:)

2008-09-05 @ 08:06:31
Postat av: Camilla

"Under filmens gång hade Camilla lyckats övertala mig..." Johanna, det är fult att ljuga. Du tvekade inte ens gumman. :D

2008-09-09 @ 08:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0