Bättre än väntat är alltid trevligt

Fredag för en vecka sedan innebar helg med två borta matcher. Först var det Engelholm som stod på schemat och därefter Pixbo. Bussen lämnade Scandic i Södertälje runt 17.00 för att ta oss ner till nästa Scandic, i Borås, som för övrigt är ett av de bästa. Enligt mig. I bussen var det full fart, första timmen i alla fall, sen blev det en aning lugnare. Folk lyssnade på musik, satt vid datorn och tittade på film. För min del blev det datorn som fick fördriva tiden, det är så smutt med Internet på bussen! Det gör verkligen resorna sååå mycket kortare. Dessutom hade ju jag och Helga laddat i månader för att äntligen få lägga oss i bussen och mala One Tree Hill och så blev det, vi båda längtar något fruktansvärt till nästa tillfälle då OTH åker på. Kan bli på Arlanda på tisdag, då resan bär av till Schweiz och Europacupen men för att komma tillbaka till helgen. På lördag var det tidig frukost och avgång från Borås 10.00 för att ta oss till Ängelholm och seriepremiär. Halvvägs insåg vi att vi skulle bli tok sena, vilket jag redan hade förutspått kvällen innan när jag fick höra när vi skulle åka men jag antog att bussbolaget hade koll, tydligen inte! Matchstart 14.00, 12.20 sitter Balrogs damlag och äter lunch, inte jättebra kanske. En dag som denna spelade det som tur var ingen roll, vi körde över Engelholm med 3-12. Ganska väntat om du frågar mig, men en premiär är alltid en premiär. Bussen tillbaka till hotellet gick smärtfritt, tror jag och Helga hann med nästan 3 hela avsnitt av OTH, som för er som inte fattat är en förkortning av One Tree Hill.

      Lördagskväll var chill, vi var några som basta och bada bubbelbad. Annars var det sängen som gällde eftersom morgondagen väntade en hård drabbning mot en tippad seriesegrare men oj så fel vi hade. Vi fullkomligt körde över ett blekt Pixbo, i Göteborg, i Lisebergshallen skrevs siffrorna till hela 2-8. Jag måste erkänna att jag tvivlade lite på vår kapacitet efter att de senaste veckorna upplevt många riktigt dåliga träningar men väl vid matchstart behövde jag inte tvivla längre, 0-3 efter redan 7 minuter och matchen var nästan avgjord redan då. Helgens spel ger mig förhoppningar om det stundande äventyret i Schweiz. Pixbo däremot har jag aldrig sett så dåliga, inte många ljusglimtar där inte men framförallt inget som helst självförtroende. Tur för Pixbo att säsongen är lång. Dom behöver inte vara bäst förrän i Mars-april, vi däremot, ska vara bäst både nu och då! Sen vad som händer däremellan är ointressant. Jag spelar för att vinna guld och det kan jag göra om drygt en vecka och i April.  


2 saker som har varit omöjliga att undgå helgen:

* Det är tydligen inne med dator, har aldrig sett så många datorer och sladdar på en buss tidigare.

* "Rosies tjej-låda". I den finns allt en tjej någonsin kan behövas ha, tamponger, sytråd, snoddar, spännen, näsdukar, ja, precis allt. Hur bra som helst! Rosie är förresten vår nya materialare. En riktig stjärna.


Måste bara berätta att vår stab har gått ifrån "halvtaskig", till helt underbar. In har:

- Hanna-Snygg

- Starre

- Rosie

kommit. Kan ju bara säga att vi verkligen behöver er!




Bara 11 dagar kvar nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0