Dålig, dåligare, Johanna

Så illa har det varit, den såkallade "bloggenergin" har bara försvunnit. Finns inga rimliga förklaringar till varför, det bara är så.


Det som hänt den senaste tiden, närmare bestämt det senaste 3 veckorna är följande, lite kortfattat. Haft en "Pershagen-gänget-kväll" med Malin, Lars och Erik, vunnit en seriefinal mot Pixbo med 8-3, vilket även kanske var den bästa innebandy matchen jag någonsin spelat, vi har även hunnit med att spöa Rönnby på bortaplan och i och med det blivit seriesegrare med en omgång kvar, den sista matchen borta mot Iksu, som för vår del inte betydde något, förlorade vi med 6-4, vi har haft ett par tjejkvällar med 7th, bla. för att fira mig, vi har även haft en farväl fest för Malin som har åkt till Frankrike för att lära sig franska, jag har hunnit fylla 20 och den dagen tänkte jag berätta lite mer om.


Måndagen den 3: e mars fyllde jag år och hur kul kunde det vara, 20 år på en måndag?! Men oj så fel jag hade, dagen blev helt fantastisk, tack vare alla er som tillbringade den med mig. Dagen på jobbet kändes bättre än en vanlig måndag, fick lite paket och vi fikade lite i boden. Gubbarna var extra snälla och helt plötsligt var klockan 15.45 och det var dags att gå hem. Middagen tillbringades hos farmor och farfar tillsammans med pappas familj. Efter lite paket utdelning god mat och aktietips av farfar så åkte jag för att hämta upp Gurran och Martina. Tekväll med 7th stod på schemat, trodde jag! Murran och Märta hämtades upp smärtfritt och innan vi åkte till Susanne så tänkte jag åka förbi och tvätta bilen. Statoil tvätten var dock inte på topp den dagen, dörrarna slutade fungera och där inne stod jag, dubbeltorkning blev det och klockan rann iväg. Lite stressad, eftersom Fanny ringt och inte vågade vara ensam hemma, skyndade vi ut, när väl portarna öppnades, och åkte hemåt för att "rädda" Fanny ifrån ljuden i källaren och mörkret som lagt sig. Väl hemma erbjöd jag henne följa med hem till Susanne men Fanny förklarade att det räckte om jag tittade igenom källaren efter mördare, eller nåt?! Väl nere tände jag i lampan i mitt rum och i precis samma stund studsar en liten neger upp ur min säng tätt följt att Sofe. Tro mig när jag säger att jag blev rädd, minen jag bjöd på var tydligen i en klass för sig. På något sätt hade alltså Sofe och Magnusson lyckats lista ut min kväll och tagit sig till Pershagen, det är bara att klappa händerna och tacka. Ni gjorde det där lilla extra den dagen. Tekvällen ställdes inte in, vi åkte över allihopa och satt och pratade hela kvällen men överraskningarna var inte slut där, ett paket från Lina dök upp och tårarna kom fram, det finns verkligen inget bättre än vänskap. Innehållet i presenten bjöd däremot på en hel del skratt, en tröja OCH Pekkas kallingar. Ni som förstår, förstår. Ni andra behöver nog inte ens göra ett försök. Nu är det mitt uppdrag att föra dem vidare.


           Vänskap är svår förklarat men Lina lyckades verkligen göra det. Hon skrev det vi alla känner.   

                                        http://linainca.blogg.se/1204858332_till_er.html


          image28



Nu väntar slutspel, kvartsfinalerna och semifinalerna spelas i bäst av tre medan final avgörs i en enda match, i Globen den 19:e april. Kvartsfinalerna ser ut som följer, det första laget har fördel av antalet hemmamatcher.


Balrog- Kais Mora

Iksu- Dalen

Pixbo- Falun

Rönnby- Endre


Slutspelet är mer öppet i år än någonsin tidigare men jag tror tyvärr inte att det blir någon skräll. Däremot tror jag inte att vi kommer se någon match som slutar 8-0 (Endre kan klappa ihop på bortaplan och vi skulle kunna spöa Mora kraftigt på hemmaplan men annars), som vi sett tidigare säsonger. Ett exempel är Balrog- Skellefteå förra året, tror att Balrog vann med just 8-0. Bättre och jämnare matcher i årets slutspel, vilket bara är roligare. De fyra topplagen kommer ändå att ta sig till semifinal och om/när det sker så kommer jag komma med mer tankar kring dessa matcher.


Vi i Balrog känner oss redo för slutspel, vi har väntat så länge nu. Tjusningen med det hela är att verkligen allt kan hända. Vi i Balrog ska göra allt för att nå dit vi alla vill nå, vi får se vem som förtjänat mest tur den här gången. För det behövs.


Kommentarer
Postat av: Frisken

Som jag har väntat på det inlägget! Äntligen! Tack min vän, arbetsdagen blev så mycket trevligare nu:) Ses i helgen, det blir en Susanne i sin bästa form skulle jag tro! Spännande...

2008-03-12 @ 14:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0