Det närmar sig.

6 seriematcher kvar.

Tankarna kring slutspelet har dragit igång på riktigt. Läste på innebandymagazinet att flera av toppklubbarna, Pixbo, Iksu och vi, bland annat, önskar bäst av 5 istället för bäst av 3 matcher i slutspelet. Jag röstar för, större chans att "det bästa laget" går vidare och mindre chans för skrällar, om jag spelade i Mora eller Falun hade jag nog velat annat. Fast är det ändå inte det mest rättvisa? Jag kan tycka att det är det och varför ska herrarna spela bäst av 5 och vi bara bästa av 3? Dags att ändra reglerna, hoppas att det kan ske redan denna säsong. Jag vill helst inte se några skrällar i årets slutspel. Fast jag måste tillägga, risken är stor, för tillfället ligger Falun, Dalen, Mora och Endre på det 4:a sista slutspelsplatserna. Jag vill inte möta något av dessa lagen i en kvartsfinal. Jag är helt enkelt orolig över att dessa lag kan vinna över oss.

Vi har ju inte direkt varit bortskämda med jämna kvartsfinal matcher de senaste åren, siffrorna har i många matcher varit tvåsiffriga. Vilket givetvis inte är bra för sportens status men nu när serien är jämnare än någonsin, lag tar ju poäng av varandra hursomhelst, så vill jag inte ha det så. Jag har alltid önskat att elitserien varit jämnare, så länge jag spelat där åtminstone. Jag vill ju ha en jämn serie nästan hela säsongen, missförstå mig inte, det jämna matcherna är det roligaste matcherna som finns att vinna men nu när vi närmar oss slutspel vill jag helt plötsligt inte ha jämna matcher. Det är så fegt att jag nästintill inte vill skriva det men när man vill något så gärna så vill man väl ha det så lätt man kan. I alla fall innan man vunnit, eller fått det. Samtidigt måste det ju kännas så mycket bättre och större att vinna något man verkligen fått kämpa för, det lag som vinner SM- guld i år får nog känna något stort, riktigt stort. För så jämn som serien är i år har den aldrig varit, i alla fall inte så länge som jag har spelat och krigat om SM-guldet.


          *Serien är jämnare är någonsin

          *Det skulle bli minst en skräll i slutspelet om vi spelar bäst av 3 matcher
          *Det skulle inte vara lika säkert med skrällar om vi spelar bäst av 5 matcher
          *Jag ÄR glad över att serien är jämn

          *Trots att den är jämnare så är nivån mellan toppen och botten stor, kasta ut 4 lag, minst 2 i alla fall

          *Att tippa vinnare eller semifinallag denna säsong är nästan omöjligt
          *Jag hoppas att det blir en värdig segrare i globen och jag hoppas att det är vi


Kommentarer
Postat av: Frisken

Satt och kollade på vårat spelschema igår, bara 4 matcher kvar!!! Och vilka möter vi i sista matchen om inte tabelltvåan Sten Sture som ligger tre poäng efter! Med andra ord, ALLT kan avgöras i sista matchen! Förstår precis vad du menar, man ligger på gränsen mellan spännande och psykbryt:P Man vill men ändå inte! Tur iaf att Balrog fått en sån stjärna som backen/forwarden/(centern/målvakten?) Johanna Dahlin inför det väntande slutspelet;)

2008-01-30 @ 07:48:02
Postat av: F

Jag vill ha en väldetaljerad (av det du kommer ihåg;)) redogörelse av din Falunvistelse snarast möjligt!

2008-02-05 @ 12:59:05
Postat av: Bengan

Ni bör ju kunna fixa ett guld asså..Skriv om bandy oftare, skönt o läsa

2008-02-06 @ 19:24:10
URL: http://bengtssonmartin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0