Inga "måsten"

Ibland är det ganska skönt att bara ha en helg utan några som helst inplanerade "måsten". Den här helgen var en sådan helg, inga matcher utan bara två hela dagar av ledighet. Fredagen spenderades med Martina, Frisken och M. Johansson, under lördagen hann jag med en tur på stan, Gurrans match i Eskilstuna och schlager hemma hos Ekan på söder. Hittils har söndagen varit lugn och skön precis så som söndagar alltid borde vara.

Faktum är det att man hinner så mycket mer när man tar dagen spontant, det känns som om timmarna går lite långsammare. På så sätt känns också helgen lite längre och det är en ovärdelig känsla. Det senaste veckorna har bara sprungit förbi, våren har kommit och slutspelet är bara några matcher bort. Just den känslan av att slutspelet närmar sig gör också att känslan av vår infinner sig i kroppen, det är (tragiskt nog) ett vårtecken för mig. Att blommor börjar slå ut är inget en annan tänker så mycket på.
       Bara tanken av att sommaren närmar sig, och vad allt den innebär, Gotland, Båstad och grillat kött med en iskall cider i handen tillsammans med nära och kära, gör mig varm i hela kroppen. Mörkret och den tunga känslan som hösten och vintern dragit med sig är på väg bort och det med besked. Jag ser det verkliga ljuset, det är inte alls långt bort, bara en vår, bara några månader. Under dessa månader finns även en hel del inplanerat, en succé säsong som avslutas med SM-guld i Globen den 19:e april, två weekend, en till London med Falugänget och en med öppen destination tillsammans med delar av 7th. Om jag får tro på att den här våren blir vad den har möjlighet att bli så kommer den bli en av det allra bästa.



Ett litet bakslag bara, sitter med feber men inte ens det kan ta ifrån mig den lyckliga känslan i kroppen.

Vill dock bli frisk så fort som möjligt såklart, viktig helg som kommer. En stundande seriefinal mot Pixbo väntar, hoppas på att jag hinner med att skriva ner lite om tankarna och känslan inför den matchen. Bengan jag lovar inget men jag ska verkligen försöka att ge dig en liten men ack så intressant redogörelse av vad som komma skall i dam elitserien.


Glöm aldrig att njuta av det lilla och glöm aldrig att påminna dig om hur bra du faktiskt har det.

Kommentarer
Postat av: Bengan

Jag väntar med tillförsikt.. Hoppas du blir frisk till matchen, annars känns det som att innebandyinlägget om damelitserien tappar lite av sin glans

2008-02-17 @ 22:56:01
Postat av: Bengan

Galen tjej.. 2+1 i seriefinalen.. ojoj stek

2008-02-26 @ 18:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0